Ford jako první neprémiový výrobce vozidel používá k vývoji akustická zrcadla
Automobilka Ford je první, která použila systém akustických zrcadel při vývoji masově vyráběných vozů. Tato technologie, která se mimochodem používala již za První světové války, využívá plochy parabolického tvaru odrážející zvukové vlny z okolí do jednoho místa, kde jsou zachyceny mikrofonem. V podstatě se jedná o jakousi parabolu citlivou na zvukové vlny pocházející z okolí.
Akustická zrcadla pro tiché a komfortní vozy
Tato technika použitá např. při vývoji modelu Escape (v Evropě Kuga) dokáže odhalit místa s horším odhlučněním, a to jak z hlediska aerodynamického hluku tak hluku pocházejícího z motoru. V praxi vše probíhá následovně: v aerodynamickém tunelu se akustické zrcadlo posunuje od přídě vozu k zádi a zjišťuje místa, odkud přichází nežádoucí hluk. Nejčastěji to bývá tam, kde dochází k porušení aerodynamické celistvosti vozu – zpětná zrcátka, kliky apod. Postupně se zkouší nové a nové tvary těchto dílů a pro sériovou výrobu se volí ty s nejmenší produkcí hluku. Výhodou technologie je, že se dá použít i při testování zvukotěsnosti kabiny. V takovém případě se do vozu instaluje zdroj hluku a úkolem akustického zrcadla je najít nejproblematičtější místa, kudy zvuk uniká z kabiny ven.
Nová tichá Kuga
Díky použití techniky akustických zrcadel patří nová Kuga mezi absolutní špičku ve své třídě, co se týče vnitřní a vnější hlučnosti. Je tak více než solidní alternativou vozů VW Tiguan či Hyundai ix35